TRÉNING

Množstvo informácií a edukačné videá len pre vás

FYZIOLOGICKÉ A BIOCHEMICKÉ UKAZOVATELE, BENEFITY AERÓBNEJ AKTIVITY V ORGANIZME

Čo prebieha v organizme počas zaťaženia? Ako fungujú princípy aeróbneho tréningu a prečo je systematickosť kľúčová? Viac sa dozvieš vo videu.

SUPLEMENTÁCIA #2, AKÚ HRÁ ÚLOHU PRED, POČAS A PO VÝKONE

Suplementácia má svoju veľakrát významnú úlohu v rámci športového výkonu, samozrejme keď sa vie ako nato a aké to má faktory. Platí jedno pravidlo, to čo telo stráca počas výkonu je potrebné priebežne dopĺňať a nato práve slúži a to platí, počas či po výkone. Viac sa dozvieš vo videu.

SUPLEMENTÁCIA, ČO TREBA VEDIEŤ A AKÚ MÁ ÚLOHU POČAS VÝKONU?

Suplementácia počas výkonu je kľúčová z pohľadu či už energetickej rovnováhy. Platí pravidlo, ak nemá sval z čoho efektívne čerpať energiu, tak sa svalová práca spomaluje, tempo klesá ak sa bavíme o behu a nastupujú nepríjemné pocity. Určite si počul pojem „náraz do steny“ počas maratónu, kde organizmu dôjde na pomyselné dno energetických zásob, viac pozri vo videu.

ZÁKLADY STRAVOVANIA - ČO TREBA VEDIEŤ?

Stravovanie je kľúčový pilier či už z pohľadu redukcie telesnej hmotnosti ale aj pri budovaní svalovej hmoty či pri rozvoji výkonnosti a preto je o dôležité vedieť jej základné aspekty, ktorým sme sa povenovali.

STRAVOVANIE PO VÝKONE

V tejto téme sme sa povenovali téme stravovania po výkone. Čo je dôležité z pohľadu energetického dopĺňania, prečo je doplnenie energie po výkone veľmi dôležité z pohľadu regenerácie.

ZHYBY AKO S NIMI ZAČAŤ?

V tejto téme som sa povenoval komplexne metodike, ako postupovať keď chceš začať so zhybmi, načo sa zamerať a naopak načo si dať pozor. Zhyb je skvelý prostriedok rozvoja sily, no je technicky náročný a treba k nemu pristupovať tak, aby bol proces učenia postupný a tu je návod.

TRÉNING NA DOMA PRE INŠPIRÁCIU

Tréning s vlastnou váhou na doma, ktorý ťa má inšpirovať, že aj s vlastnou váhou sa dá dobre zatrénovať.

ŠTRUKTURÁLNY PROTOKOL STREČINGU PRED / PO TRÉNINGU

Fyziologický rozdiel medzi statickým a dynamickým strečing je v účinnosti na svalové partie. Statický strečing –  sval utlmuje a naťahuje, relaxuje a dynamický naopak stimuluje, viac kapilarizuje. V tomto videu som sa ti pokúsil priblížiť rozdiely a aj využitie do praxe.

KOMPENZÁCIA JEDNOSTRANNÉHO ZAŤAŽENIA, PREČO JE TAK DÔLEŽITÁ?

V tomto videu som sa povenoval téme kompenzácie a snažil sa priblížiť jej dôležitosť z pohľadu prevencie ale aj zvýšenia výkonnosti. Podceňovaná forma ale veľmi dôležitá.

PRÍNOSNÉ CVIČENIA NA UVOLNENIE CHRBTICE PRI SEDAVOM ZAMESTNANÍ

V tomto videu som sa povenoval metodike a cvičeniam, ktoré ti pomôžu uvolniť napätie v oblasti chrbtice. Sú to prevenčné formy, ktoré vieš zaradiť aj počas dňa keď máš sedavé zamestanie. Dodržuj zásady držania tela, je to dôležité!

IZOMETRIC TRAINING

Izometrická forma tréningu je špecifická metóda, ktorá je zameraná fyziologicky nato, že dĺžka svalu sa nemení ale mení sa jeho napätie pod výdržovými pozíciami. Táto metóda má pozitívny prínos do športového výkonu ale aj do prevencie. Vyskúšaj.

SPRÁVNE ENERGETICKÉ DOPĹŇANIE POČAS VÝKONU

Zásady dopĺňania energetických potrieb organizmu počas výkonu sú kľúčové a v tomto videu som sa ti pokúsil priblížiť, čo je dôležité dodržiavať v rámci skvalitnenia výkonu ale tiež aj v rámci neskoršieho nástupu únavy v organizme.

HLBOKÝ STABILIZAČNÝ SYSTÉM - CORE

V tomto videu sme podrobne rozobrali štruktúru cvičení, ktoré majú pozitívny prínos v rámci stability, prevencie ale tiež do samotného výkonu.

HLBOKÝ STABILIZAČNÝ SYSTÉM - ČASŤ 2

V tomto videu sme podrobne rozobrali návod, ako postupovať pri technickom nácviku či zdokonalovaní z pohľadu biomechaniky pohybu cvičenia – kľuk.

KĽUKY - AKO NATO?

V tomto videu sme podrobne rozobrali návod, ako postupovať pri technickom nácviku či zdokonalovaní z pohľadu biomechaniky pohybu cvičenia – kľuk.

ODPORÚČANIE DOPĹŇANIA ENERGETICKÝCH POTRIEB V RÁMCI MOJEJ DLHOROČNEJ SKÚSENOSTI

V tomto videu sme sa hĺbkovo povenovali fyziologickým zákonitostiam v rámci energetického dopĺňania a to:

  • Fyziológia energetického dopĺňania
  • Prečo je suplementácia tak dôležitá
  • Ako telo funguje z pohľadu energetických potrieb

SPRÁVNE STRAVOVACIE NÁVYKY PRED VÝKONOM

V tomto videu sme sa povenovali metodike rozvoja bežeckej techniky s názvom wall drill. Táto metodiky spočíva v štruktúre rozvoj bežeckej techniky s pomocou steny s rôznymi variantami rozvoja. Určite to vyskúšaj v praxi.